נוסעים גבוה: הישראלים עוברים לג'יפונים

העלייה בהיקף המכירות של הג'יפונים היא תופעה שממשיכה ללוות אותנו על הכבישים בארץ. מה גורם לנהגים בישראל לבחור בהם ואילו יצרניות מובילות בתחום?

ג'יפון פורד
ג'יפונים הפכו לטרנד של ממש בקרב הישראלים.

אם בעבר נהגים רבים שמרו אמונים לרכבים המשפחתיים, בשנים האחרונות אי אפשר להתעלם מהמגמה של נהגים שבוחרים לעצמם ג'יפון קטן. וכן, התופעה לא פוסחת גם בעלי המשפחות מביניהם. למעשה, אם נתייחס לעובדה שנהגים רבים מוגבלים לאפשרויות המוצעות להם על ידי חברות הליסינג, ולכן הם לא תמיד רוכשים את הרכב המועדף עליהם – נגלה שבפועל, ההעדפה של ג'יפונים היא אפילו יותר משמעותית ממה שהנחנו.

למה זה קורה?

מאחורי ההסבר לתופעה ישנם כמה מאפיינים. ראשית, השינויים במחירים והיכולת להתחדש ברכב שטח, ואפילו ג'יפון גדול, בעלות משתלמת ומחיר נגיש מבעבר. העובדה הזו נכונה עוד יותר במקרה של נהגים שאינם זקוקים לאבזור המתקדם ביותר. במקביל, חשוב להתייחס גם לחוויית הנהיגה המשופרת שמעניקים ג'יפונים. כזו שמספיק לנסות פעם אחת, כדי להתאהב. עם ג'יפון קטן ניתן ליהנות משדה ראייה רחב, ועל ידי כך לנסוע בנוחות רבה יותר – גם בכבישים עירוניים מאתגרים.

מה שאומר שאם עדיין לא ניסיתם לשבת במושב הנהג של ג'יפון, אתם עשויים לפספס חוויה מעולה. לבסוף, צריך לדבר גם על העובדה שרכבי שטח מאסיביים הפכו בחלקם לסמל של בזבוז וראוותנות. ג'יפון קטן מצליח לשלב בין כל העולמות – עם מאפיינים של מכונית פרטית ויתרונות של רכב שטח גבוה. 

ואם נהיה כנים, ג'יפון קטן הוא גם רכב אסתטי ואטרקטיבי, שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. לאור העובדה שרכישת רכב כרוכה בהוצאה כספית לא קטנה, הגיוני שנרצה לבחור בדגם שכיף לראות בחנייה שלנו ועוד יותר כיף לנהוג בו.

אילו חברות מובילות במכירות הג'יפונים? 

נכון להיום, אי אפשר להתעלם מהשליטה של יונדאי וקיה בתחום. יונדאי היא בין החברות הראשונות שהגיבו למגמות השונות שהזכרנו, עם קרוסאובר שנתן מענה לצורכי הנהג של היום. בעזרת קו עיצובי משודרג ואופייני לרכבי שטח, קטגוריות מחיר שונות – כולל סגמנט ידידותי לצעירים, ויכולות על הכביש שאי אפשר להתעלם מהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *