יונדאי i35 חוות דעת

יונדאי i35 היא מכונית משפחתית פופולרית המציעה עיצוב מרשים וחדשני וביצועים משביעי רצון, וכדי שתדעו האם היא מתאימה לכם הכנו לכם חוות דעת מפורטת.

רכבי יונדאי בשטח
יונדאי i35 בצורה החדשה – יפיפייה אמיתית

היסטוריה על קצה המזלג

יונדאי i35 היא מכונית משפחתית קומפקטית שהושקה בשנת 2011 והחליפה את האלנטרה. בשנת 2013 עברה ה-i35 מתיחת פנים שכללה שינויים קוסמטיים קלים בעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים, ובשנת 2014 שופרה גם רמת הגימור. בשנים שאחר כך נוסף למכונית גם אבזור מתקדם יותר שהפך אותה לדגם מעניין הרבה יותר.

מנוע וביצועים

השינויים החיצוניים התרחשו, אך עמוק בפנים נותר אותו המנוע: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 132 כ"ס. כמו כן, למכונית תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. 132 כוחות הסוס של האלנטרה מספקים ביצועים טובים בסך הכל, ולא תרגישו מחסור בכוח בעת הנסיעה. 

חווית הנסיעה

אמנם המנוע מספק די כוח לנסיעה בביצועים טובים ונהיגה נוחה, אולם כאשר תנאי השטח קשים הדבר מורגש במיוחד בתוך המכונית. כך לדוגמה, נסיעה על כביש משובש גורמת למכונית להתנדנד. מבחינת סינון ובידוד רעשים מציגה האלנטרה נתונים טובים, ובמהלך הנסיעה במכונית לא תסבלו מרעשי רוח או מנוע.

צריכת דלק

מקובל לחשוב שמדובר במכונית הצורכת דלק רב, אך זה לא מדויק. ביחס למתחרותיה שומרת ה-i35 על הממוצע, עם צריכת דלק של 14.2 ק"מ לליטר על פי הגדרות היצרן, וצריכת דלק בפועל של 12.4 ק"מ לליטר.

עיצוב חיצוני

העיצוב של ה-i35 מודרני ומרשים עם פגוש בעיצוב עדכני הכולל בתוכו פנסי ערפל, ויחידות תאורה מבוססות לד. המראה העדכני בא לידי ביטוי גם בגריל ההקסגוני ובקשתות הגלגלים המובלטות שמקנים לה הופעה ספורטיבית ויוקרתית. אל כל אלה מצטרף העיצוב העגלגל של המכונית, מה שנותן רושם כי מדובר במכונית הצ'בקב בעלת חמש דלתות.

עיצוב פנים

גם מבפנים נראית היונדאי i35 מצוין, עם תא נוסעים עדכני ומרחב פנים מרווח. בדגמים הבסיסיים קיימים פתחי אוורור מלפנים בלבד, אולם בדגמים חדשים יותר תמצאו פתחי אוורור גם לנוסעים מאחור, ופתחי אוויר גדולים יותר לנוסעים מלפנים, נתונים חשובים בהחלט במזג האוויר השורר בישראל.

האלנטרה מציעה לנהג שליטה אינטואיטיבית ברכב על ידי עיצוב פנים מתוחכם הכולל פונקציות מתקדמות. הנהג הוא האדם החשוב במכונית, לכן הפונקציות השונות מופנות אליו, כך הקונסולה המרכזית מעוצבת כך שהיא פונה אל הנהג. 

גם הנוסעים לא נזנחים, ותא הנוסעים כולל חללי אחסון רבים שיאפשרו להם נוחות ופונקציונליות רבה. הנוסעים נהנים גם מדיפונים איכותיים ומתחושה יוקרתית עשירה שמעניקה חווית נסיעה מרשימה לנהג ולנוסעים.

תא המטען

תא המטען של המכונית גדול ורחב, ומכיל בסך הכל 485 ליטר. אם אתם זקוקים לעוד מקום תוכלו להשכיב את הכיסאות האחוריים וכך להרוויח תא מטען ענק. 

אבזור

המכונית מאובזרת בציוד חדשני שמקנה לנהג ולנוסעים נוחות ובטיחות בעת הנסיעה. למכונית מערכת בקרת שיוט אותה ניתן להפעיל בקלות, והיא יכולה לסייע בנסיעות בינעירוניות שאינן נגמרות. מערכת מולטימדיה מבוססת אנדואיד מספקת wi-fi מובנה ברכב באמצעות סים סלולרי ומאפשרת שימוש באפליקציות שונות כמו וויז, פאנגו ואחרות. בנוסף, חלון גג שמש חשמלי מאפשר לכם לפתוח פתח בגג ולהרגיש את השמש בימים קרירים ושמשיים. 

ברמת האבזור כוללת המכונית גם מצלמת נסיעה לאחור כדי לבצע רוורס בבטיחות מקסימלית ובורר מצבי נהיגה להתאמת הנהיגה למצב. 

מערכת בקרת אקלים מפוצלת

כמו במכוניות חדשות רבות, המכונית כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת שמאפשרת לווסת את הטמפרטורה בתא הנוסעים באופן אוטומטי ומפוצל. אם לנהג קר, ואילו ליושבת לצידו קר, ניתן לכוון את המזגן על טמפרטורות שונות וכך להימנע מויכוחים אינסופיים על הטמפרטורה של המזגן. 

מערכת בקרת האקלים כוללת גם מערכת ניטור שתפקידה לנהל את איכות האוויר ברכב. המערכת תדע להתמודד עם ריחות רעים, לפזר את האוויר בחלל הרכב ולאפשר לנוסעים להרגיש הכי בנוח שאפשר.

בטיחות

האלנטרה החדשה מציעה רמת בטיחות גבוהה במיוחד: השלדה והמרכב חוזקו ועל הנוסעים מגינות לא פחות מ-7 כריות אוויר המצטרפות לשלל מערכות מתקדמות. מערכת בקרת יציבות מבטיחה שמירה על נסיעה יציבה גם במצבי קיצון, מערכת בקרת משיכה מונעת מהרכב לסטות, מערכת ROP מסייעת להימנע מהתהפכות ובקרת לחץ אוויר בצמיגים תיידע אתכם על חוסר או עודף בלחץ אוויר. 

בנוסף למערכות הבטיחות האלה כוללת האלנטרה החדשה גם מערכת לניטור מרחק מלפנים, מה שמאפשר זיהוי רכב שנמצא קרוב מדי אליכם. בנוסף, היא כוללת גם מערכת לזיהוי הולכי רגל ומערכת לזיהוי רכב דו גלגלי ומעכרת לזיהוי תמרורי תנועה.

תמורה לכסף

שאלת התמורה לכסף תלויה מאוד גם בדגם ובשנה של המכונית. דגמי הפרימיום יקרים יותר, אך כוללים אבזור מתקדם יותר, אך מבחינת ביצועים, שאינם משתנים בין דגם פרימיום לדגם רגיל, אין ספק שהאלנטרה החדשה מספקת תמורה טובה לכסף שלכם.

יתרונות וחסרונות בולטים

בסופו של דבר מדובר במכונית בולטת בתחום, המציגה עיצוב מרשים, מרחב פנים גדול ומרווח, איכות בנייה טובה וליטוש כללי מצוין. יחד עם זאת, כיול המתלים לא מזהיר ונוחות הנסיעה מעט פחות טובה בתנאי שטח טובים פחות. אם אתם מחפשים מכונית משפחתית מרווחת ומאובזרת בעיצוב מרגש ובמחיר משתלם, יונדאי i35 עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם.

מה אומרים המבקרים?

יונדאי אלנטרה הישנה הייתה עוד מכונית משפחתית מיני רבות, עם עיצוב אפרורי ונתונים יבשים לא מרשימים, אך השיפורים שנעשו בה בשנים האחרונות הפכו אותה למכונית מבוקשת הרבה יותר. העיצוב מרשים, איכותי ומודרני, והאיבזור מתקדם במיוחד ומציע את מיטב החידושים בתחום.  

המכונית מתחרה בעיקר במאזדה 3 ובטויוטה קורולה, וזוהי תחרות קשה בהחלט. קשה לומר איזו מן המכוניות האלה עדיפה, ולכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה, אולם אין ספק שהיונדאי i35 החדשה נמצאת במירוץ.

הגה של רכב יונדאינ45
המתחרה החדשה של מאזדה וטויוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *